Punarinta


 Nyt pääsee esille ihan itselle tehty maalaus pikkuisesta punarinnasta joka valmistui maaliskuussa.
Olen aina ollut lintufani. Lapsena mulla oli lintukirja missä oli piirrettyjä lintukuvia ja niitä kuvia piirtelin mallista ja opettelin lajitunnistusta.
Lintuja ei ole tullut piirrettyä vuosiin, mutta valokuvattua kyllä paljonkin. Miehen kanssa liikutaan paljon luonnossa, bongaillaan ja valokuvataan lintuja.
Tähän käytin malliksi mieheni ottamaa valokuvaa. Lintulaji valikoitui helposti, punarinta on mun lempilintulaji. Nätti ja utelias nappisilmä.
Työn koko on vain 10cm x 30cm. Tämä siitä syystä, että halusin käyttää isojen Pastelmat papereiden leikkauksesta jääneitä reunapaloja. Niitä nimittäin riittää ja olen yrittänyt keksiä niille sopivaa käyttöä ettei ihan kaikkia tarvitsisi heittää roskiin.
Kiva oli tehdä välillä tämmöinen pieni työ mikä valmistui yhden illan aikana.



Valmiin työn vein kehystettäväksi Paumeriin. Päädyin aika tummiin kehyksiin missä hieman kultaa reunassa. Lasi on museolasia, mikä on paljon kirkkaampaa kuin tavallinen sekä suojaa työtä uv säteiltä.


Yksi syy tekemiseen on myös se, että toukokuussa on tulossa muutto ja haluan uuden asunnon seinälle jotain ihan uutta. Ostimme maaliskuussa mieheni kanssa oman talon ja päästään vihdoinkin kaupungista pois maalle ja omalle tontille. Saan myös oman työhuoneen ettei tarvitse tässä olohuoneen nurkassa maalailla ja kirota kun joka taso ja pöytä on aina täynnä mun tauluja, maaleja ja siveltimiä :D Eiköhän työhuoneesta ole sitten esittelyä tulossa kunhan asumaan päästään.


0 kommenttia: